Гелієвий акумулятор на ваш автомобіль: брати чи не брати, розглянемо плюси і мінуси

0
429

Зі статті ви дізнаєтеся про технології виробництва гелієвих акумуляторів, їх особливості та ціни, для кого вони призначені і на що звернути увагу при виборі такого акумулятора.

Багато шуму наробили нові технології. З’явилися нові гелієві акумулятори для автомобілів. Новинку тільки ледачий не хвалить і не доводить перевагу. Але чи це так безхмарно? Перед тим як міняти кислотний акумулятор на гелієвий, варто дізнатися більше про новинку. Спробуємо розібратися в цьому питанні.

Пристрій гелієвих акумуляторів
Звідки нову назву? Річ у стані електроліту. У стандартних акумуляторах електроліт в рідкому стані, а в гелієвих — це не рідина, а желе. Акумулятор виготовляється за двома технологіями:

• GEL — в електроліті є добавка двоокису кремнію. Цей компонент перетворює рідину в желе. Такий електроліт втрачає властивість текучості.

• AGM — відрізняється від GEL тим, що нічого стороннього не додається. Між пластинами ставляться сепаратори зі скловолокна. Електроліт використовується звичайний. Скловолокно не дає розтікатися електроліту і перешкоджає осипання пластин.

Такі акумулятори, що не обслуговуються. Доливати і перевіряти щільність не треба

Про технології AGM
При зарядці кислотного акумулятора, виділяється водень. Суміш з киснем вибухонебезпечний. Крім того, дистильована вода випаровується, що вимагає постійного догляду АКБ. Гелієві ж не мають навіть пробок. Ніякого газовиділення. Гази у вигляді конденсату стікають назад у електроліт. Необхідність стежити за акумулятором відпадає.

Акумулятор витримує до чотирьохсот циклів заряду-розряду. Це дуже високий показник. Якщо залишити такий акумулятор без діла, то за рік він втратить тільки 20% ємності. Проблем з консервацією немає.

Технології GEL
Акумулятори, виготовлені за цією технологією, служать до 10 років. Але і ціна в три рази вище звичайного.

Хворим місцем є зарядка акумулятора. На автомобілі має бути встановлено точне регулювання напруги зарядки. 14.4 — це верхня межа. Коли напруга вище цього порогу, гель в батареї розтане і акумулятор прийде в непридатність. Відновити його не вийде. Цей недолік відлякує автовласників. Навіть на іномарках зарядка виходить за допустимі межі, а про вітчизняних автомобілях і говорити нічого.

Ось деякі відомості про гелієвих акумуляторах. Підводимо підсумки. Плюси і мінуси гелієвих АКБ.

Плюси:
• термін служби в три рази вище звичайних;
• не обслуговується;
• працює навіть в положенні на боці;
• електроліт не витече з пошкодженого корпусу;
• пусковий струм більше звичайних;

Мінуси:
• чутливий до перезаряду;
• не переносить низьких температур;
• висока ціна;

Кому підходить новинка
Автомобілям, на яких встановлена система «Старт-стоп». У пробках така система глушить двигун, звичайний акумулятор, швидко розряджається. З гелієвими такого не буде.

Підійде на авто, де встановлена потужна аудіосистема. Вона «з’їдає» ресурс АКБ. Слід згадати, що гелієві акумулятори масово для авто не випускаються. В основному вони використовуються як тягові. Все через вимогливості до напруги зарядки.

Ціна від 7 тис. руб. і вище. Якщо виникнуть проблеми з зарядкою, фінансові втрати будуть величезними.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here