Легендарна імперія Mitsubishi

0
445

В 1870 році, молодий нащадок давнього самурайського роду вимовив пророчі слова: «Я створю компанію, яка потрясе світ». Звали його Ятаро Івасаки, батько-засновник мегаимперии Mitsubishi. Сьогодні це понад 30 компаній з сумарним оборотом рівним 10% від загальної частки ВВП Японії. Більше ста тисяч співробітників, що працюють у 35 країнах по всьому світу. Найточніша електроніка, ліфти, автомобілі, моторостроение, побутова та кліматична техніка — ось далеко не повний перелік сфер діяльності Mitsubishi. Початок же було більш ніж скромним. Але про все по порядку.

Три діаманти. Початок шляху

Народився майбутній магнат в сім’ї простих селян в 1835 році. Сім’я Івасакі відбувалася нехай і з бідного, але самурайського роду. Батько Ятаро був змушений погасити численні борги, продавши самурайський звання. У 1854 році Ятаро залишає батьківський дім і разом з іншими молодими людьми з клану Тосо їде здобувати освіту в Токіо (тоді Едо). Однак незабаром отримує звістку про поранення батька і повертається додому.

Вдома, після великої сварки з представниками багатих і впливових родин, Ятаро потрапляє за ґрати, де і проводить наступні 7 місяців. Від подальшого падіння його рятує знайомство з Есидой Те. Дуже скоро Ятаро стає самим близьким учнем знаменитого просвітителя і реформатора. Завдяки своєму вчителеві, він займає міцне положення в клані Тосо, і з часом повертає свою сім’ю і себе самурайський статус. Незабаром Ятаро переїжджає в Осаку, де і закладає фундамент майбутньої імперії, купивши торгове відділення, яке колись належало сім’ї Тоса. Стара назва Цукумо Ятаро змінює на Міцубісі. Логотипом нової компанії стало злиття фамільних гербів родини Івасакі і Тосо. Таким він дійшов і до наших днів.

Перші кроки

Спочатку діяльність молодої компанії не могла похвалитися розмахом і широтою задумів. Але дуже скоро Івасакі, що володіє фантастичним фінансовим чуттям і холодним, розважливим розумом ділка, Mitsubishi виводить на лідируюче місце, перетворивши зубожілий філія в один з найбагатших концернів Країни висхідного сонця.

Політика Японії в ті часи була вкрай агресивна. І Mitsubishi, трест виключно самурайський, підтримував проведену державою політичну лінію. Літаки та військові судна – ось що стало головним товаром, що випускається концерном. І якщо з суднобудуванням було простіше, то авіабудуванням компанія Івасакі зайнялася тільки в 1918 році. Для довідки: винищувач Mitsubishi A6M Zero залишався кращим у своєму класі літаком на Тихоокеанському театрі воєнних дій аж до 1943 року.

Свій перший автомобіль компанія випустила в 1917 році. Це був легендарний Model A, перший легковий автомобіль конвеєрного складання японського виробництва. Вдячна суспільство дало високу оцінку первістку вітчизняного автопрому. Автомобіль експонувався на виставці 1922 року. У наступному, 1918 році з конвеєра сходить Т-1, перший вантажівка Mitsubishi. Зацікавлена в масовому випуску важкої вантажної техніки уряд спонсорує тест-драйв на надійність, який Т-1 з честю витримує. Незабаром, близько 1923 року, Mitsubishi починає масовий випуск надійних, важких вантажівок для армії. Так, завдяки замовленням армії з’являється Mitsubishi Heavy Industry. Група підприємств, що працює виключно на японську армію і поставляє їй авіацію і бойові кораблі.

Золотим століттям для Mitsubishi стають 30-ті роки XX століття. Сплеск нових ідей, власні розробки; компанія знаходиться на вістрі науково-технічної думки Японії. Ось коротка хронологія концерну тих часів:

1931 р. – Дизель з безпосереднім уприскуванням палива. Потужність 70 л. с.

1932 р. – Самий місткий і потужний автобус, В46.

1934 р. – Повнопривідний автомобіль (поки, щоправда, прототип) РХ33.

1935 р. – Автобуси з дизельним двигуном.

1936 р. – Дизельний вантажівка.

1937 р. – Розпочато випуск повнопривідних вантажівок.

Непогожі сорокові

Окупаційна влада силою дроблять трест на дрібні, розрізнені компанії. Так, Mitsubishi була розбита на 44 компанії, а Mitsubishi Heavy Industry була розділена на три регіональні філії. Післявоєнна економіка диктувала свої вимоги. Японія гостро потребувала в недорогому і економічному транспорті. Так з’явилося триколісне диво Mizushima, здатний перевозити вантажі до 400 кг або людей на невеликі відстані. Це не був вантажівка в повному розумінні, але він став своєрідною паличкою-виручалочкою для свого часу. Забезпечував пересування людей і інший малюк, SilverPigeon, простий і дешевий моторолер. Сходять з конвеєра перший тролейбус і задньопривідний автобус.

Відродження

Сплеск виробництва і возз’єднання розрізнених компаній в одне ціле припадає на 50-ті роки, час закінчення окупації Японії.

1951 р. – Вантажівка з пневмопідвіскою.

1952 р. – Вантажівка з заднім розташуванням силового агрегату. У цьому ж році перша партія автобусів йде в Таїланд.

1953 р. – Велика партія автобусів експортується в Чилі.

Воістину щасливими стали для Mitsubishi 60-ті роки минулого століття. Економіка Японії, оговтавшись від наслідків війни, мала бурхливе зростання. Зростав добробут людей, і, природно, з’явився попит на легкові авто. В 1960 році з конвеєра сходить Mitsubishi 500. Орієнтований на широкі маси споживача, він дуже скоро завоював величезну популярність. Далі виходить на ринок серія невеликих автобусів Mitsubishi Rosa.

1961 р. – Випускається Mitsubishi 360.

1962 р. – Mitsubishi Minica, компакт клас.

Для довідки: секрет популярності Мініка простий: низьке оподаткування т. к. робочий об’єм становив всього 39 см 3.

1963 р. – З’являється ціле сімейство вантажних автомобілів Mitsubishi Canter.

Так, з року в рік, Mitsubishi впевнено продовжувала свій рух вперед, роблячи ставку на незмінно високу якість своєї продукції. У XXI століття Mitsubishi зробила крок, маючи за плечима безцінний досвід у розробці і впровадженні новітніх технологій в автомобілебудуванні. У Росії Мітсубіші передусім відома своїми позашляховиками, легковиками та вантажівками. Одним з найстаріших офіційних представників в РФ є компанія DAIMLER KAMAZ RUS LLC – fusotrucks.ru.

У скарбничці концерну чимало нагород Mitsubishi в автоспорті. Не залишилися без уваги і досягнення концерну в науковій сфері. У сучасному світі Mitsubishi став одним з гігантів автомобільної промисловості. Все, що випускає сьогодні концерн, будь то спорткар або спеціалізована техніка, відрізняє надійність та висока якість. А легендарний трилисник став відмітним знаком, що гарантує вірність традиціям, закладених засновником знаменитого бренду Ятаро Івасакі.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here